måndag 16 mars 2009

Vårtecken



I helgen hade vi strålande sol och klarblå himmel, underbart. Snön ligger kvar på marken vilket innebär att man blir ordentligt bländad. En rejäl dos ljus, precis vad man behöver!
Vi fortsätter att ligga på latsidan och laddar upp ordentligt inför vårens projekt. Vi har helt enkelt tagit semester från byggarbete och restaurering.


En fjäril på insidan av gardinen.


Takras och takdropp! Det gällde att inte stå för nära huset när de stora snömassorna åkte ner...


Söndagsfrukost; nybakat dinkelbröd...




Lugna kvällar med levande ljus ost och vin.



Räven promenerar över åkern. Förrförra våren bosatte han sig i ladan på åkern med sin flickvän. De fick en kull ungar. Vi kunde studera familjelivet från vårt kammarfönster. Har de tänkt bosätta sig där igen undrar man? Det blir spännande att se...


10 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas- Ni har ett härligt torp!!! Förstår att ni trivs där!

Ha en skön vecka!
Kamomilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka härliga vårvinterbilder från din stuga! Och så läckert det såg ut med bullarna där, i en skål med ett mönster som finns som bård? Snyggt! Mysigt kök med pärlsponten och så får vi hoppas att räven hittar sin tjej i år med och hyr in sig hos er! Hoppas de är friska med, vi såg en räv häromdagen hos oss som var så skabbig, min sambo sprang ut och skulle skjuta honom, men hann inte, sedan dess har jag tänkt på den stackars räven, vi lägger ut mat i hopp om att den kommer tillbaka och min sambo ska kunna skjuta honom, i dagsläget lider den ju... Mari.

Dubbelörn sa...

Så stämningsfullt! Skålen med brödet är bedårande :).

Här hemma har vi ett fasanpar som fått vårkänslor, skatorna fortsätter sitt husbygge med ytterligare en våning.

Det bästa av allt. Det har regnat hela natten så nästan all snö är borta!

Det är vår!!

Kram

Anonym sa...

Så stämningsfullt i stugan, dag som kväll...!

Här i Universumet har lärkan kommit. Och koltrasten hördes drilla i söndagskväll i skymningen.

Husbilsresan sa...

Vilka härliga vårbilder....en fjäril är väl ett underbart vårtecken.Hoppas solen skiner på er den här helgen också...här har den faktiskt börjat kika fram igen efter en ganska grå förmiddag.
Ha det gott!
Kram/Gunn

Hanna sa...

Underbart ni har det. Det är så mysigt. Och vilka fina bilder.
Trevlig helg
kram

Anonym sa...

Åååh jag dånar så fina bilder du visar :) Vilken vårkänsla jag får!

och en liten fjäril som pricket över i:et.

Missa inte att du kan TÄVLA om ett superfint dunägg hos mig.

Kramkram

Tvert-om-tanten sa...

Hei!

Det ligger en utmerkelse til deg på bloggen min =)

Tyra sa...

For et nydelig torp ni har!! Helt skjønt!
Ha en god mandag
Kram fra Cathrine

Huset vid ån sa...

Vilka härliga bilder...Älskar den här lantliga stilen!! jag har precis kastat mig ut i bloggvärlden, hur det nu ska gå!! jag själv bor i ett gammalt hus på landet. Den lite "gamla stilen" ligger mig varmt om hjärtat...Jag önskar dig en Trevlig Påskhelg!! Therese