torsdag 22 november 2012

Köket

Köket var, när vi köpte torpet, inrymt i kammaren, det mindre rummet bredvid storstugan. Från början var det plastmatta på golvet och brandgula skåpluckor med bruna knoppar. Maken byggde nytt kök ovanpå de gamla modulerna. Här finns fortfarande att göra, bl.a. ta fram det gamla taket under masoniten och ta upp ett gammalt igensatt fönster......
Men vi trivs i vårt lilla kök och har ingen direkt brådska :-)
Från köket är en stor öppning in till matsalen i den nya delen av huset. På bilden syns även den halvmålade badrumsdörren ;-)
Ja, vi har mycket småsaker som är halvfärdiga. Vi hoppas kunna ta itu med dörrar och annat när ateljén står klar.









8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint ni har det!

Dubbelörn sa...

Åhh så charmigt kök! Och en likadan taklampa i mitt barndomshem :D.

Jo du, bor man i gammalt hus, tar jobben aldrig slut. Och av någon anledning så finns det alltid en slutfinish kvar i rummen man renoverat... :D

lisashus sa...

För mej är ert kök som en riktigt dröm - vilket vackert torpkök - precis så ska det se ut! Så fint med de platsbyggda luckorna! Härliga milda färger och så golvet - ursnyggt!
Jo, det finns säkert alltid smågrejer att fixa med!
Kul att få se lite bilder från ert fina kök!
Lisa

Elin sa...

Gud vad mysigt! Tycker jag känner igen stugan så himla mycket !! Får man fråga, är det i Sätra ni har stugan? Om det är det så, åh! Har bott och vuxit upp där och finns inget bättre ställe att växa upp på.

Åsa sa...

Mysigt kök. Hoppas mitt blir lika fint när det är klart.
Just nu ser det ut så här:

http://paostergarden.blogspot.se/2012/11/kaffetaren.html

färgtrappan sa...

Hej
Mycket charm, ser jättehärligt ut. Jag gillar egentligen mer när man ser att saker inte är "riktigt" klart (kanske för att jag har det själv...;). Det ser så hemtrevligt ut.
Jag vill förresten måla om allt det linoljemålade här hemma nu och ersätta med äggoljetempera. Maken är sådär glad åt detta...

Ha en fin adventshelg här framöver! /Maja

Viola_T sa...

Oj, vad roligt att du visar upp husets hjärta! jag förstår att ni trivs!!!

Gela sa...

Hej vad glad jag blir att hitta in hit till din blogg hoppas det är ok att jag lägger till den bland mina bygg bloggar på min sida. Jag hittade hit när jag googlade efter limfärg spis. Måste göra nåt åt spisen i köket. Hur gör ni med er, är det limfärg eller har ni nåt annat?? Nu ska jag googla vidare. Ha en fin dag/Gela