fredag 28 juli 2017

"Att börja med höns"

Från vänster, Myspelle och Ozzy

Har i flera år velat skaffa höns men "rätta läget" har inte riktigt infunnit sig, men i våras bestämde jag mig för att göra något åt det gamla förrådet och införskaffade ett par omgångar ägg och en kläckmaskin. Maken och jag ägnade 10 veckor åt hönshusbygget (mestadels helger eftersom vi båda jobbar heltid).  En intressant hobby det här och jag har massor att lära mig. Nu slumpade det sig att 8 av 10 kläck blev tuppkycklingar😱, så vi får se vad vi gör härnäst...Nu under sommaren har vi bara ägnat tid åt dem och sett till att de har det bra 🙂De är verkligen trevliga och roliga!

Förrådet som ska omvandlas till hönshus...
 

Hönshuset klart!






1 kommentar:

lisashus sa...

Hej!
Kul att se lite inlägg igen på din blogg! Så spännande med höns! Det är verkligen roligt att ha egna och att pyssla om dem och veta vad de stoppar i sej! Hade också höns en gång i tiden - 6 hönor och en tupp. Det var Leghorn och Plymouth Rock, så fina och vilka ägg vi fick!
Vilket fint hönshus ni har byggt! där kommer de säkert att trivas!
Lycka till med hönseriet!
Lisa