söndag 26 juli 2009

Fler skärgårdsglimtar...



När vi var hos föräldrarna och övernattade i lilla huset vid vattnet, passade jag även på att ta lite "hemmahos-bilder" .


Pappas egen hobbyhörna.


Han renoverar "gamla bilar, som inte ens fanns när de var nya....", har han sagt.
Han har ca 5-6 projekt på gång tror jag. Jag och mina två bröder är uppvuxna med en något annorlund inredningsstil hemma, Förutom att det alltid stod någon veteranbil i trädgården hade vi även gamla veteranbilskylare i sovrummet, kardanaxlar under sängarna, och andra bildelar lite här och var. Vi ett tillfälle hade vi även en svarv i sovrummet.


Mamma däremot gillar blommor, massor av blommor, som visserligen ibland fått stå stilleben tillsammans med någon veteranbilsdel .....


Liten hörna i gästrummet i huset. Mamma är trött på den gröna väggfärgen och vill måla om...


I det gamla köket finns gott om hyllor och skåp för förvaring.



Mamma vill ha det lite lantligt och omodernt, så de diskar och hämtar vatten utanför huset.


Blomsterprakt vid förstukvisten....

5 kommentarer:

carina sa...

hi hii skrattade gott åt att ha bildelar inne i huset.
Min sambo har massa bildelar, fast ute i ett rörigt garage.
I alla fall så är de mysiga bilder du visar på din blogg

Kamomilla sa...

Hej!
Oj så fint de har det! riktigt mysigt!
Din pappa verkar vara en riktig tusenkonstnär!

Huset vid ån sa...

Åh, vad hemtrevligt det såg ut...Jättemysigt! Önskar dig en trevlig vecka! Sommar Kramar Therese

Willy sa...

Just like old times.
It looks very cosy inside the stuga.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helmysigt skärgårdshus dina föräldrar har! Så hemtrevligt och fint kök och gästhuset var ju helläckert! Vilken vy med vatnet nedan också! Och vilken häftig gammal bil!

Va kul att din fars morföräldrar kom fr Wien- vilken stad! Så vackert överallt, rent och snyggt, som Wienerfolket själva! Vackra byggnader så jag höll på att fota ihjäl mej: ) tack för ditt tips, hann dock inte med det, schemat var ganska pressat men i lugn takt,hade inte tillgång till ngn dator sedan heller så jag såg inte din kommentar förrän jag kom hem igen...vad är det för ngt du tipsade om?

Vi har både ätit och druckit så gott och ätit bakleser så magen står rakt ut: ) Mari.