måndag 1 november 2010

Nu börjar det...


















...närma sig december. Jag har gjort rullar av pepparkaksdegar och lagt i kylen. Bara att ta fram och baka ut när man ska fika. Ibland skär jag bara tunna skivor, ibland kavlar jag och skär ut hjärtan eller stansar grisar, gubbar mm.























För en tjuga köpte jag denna värmeljusstake på loppis för några veckor sedan. Den var gul men jag målade den svart och ställde den på öppna spisen.























Kolla in senaste lantliv! Fullt med fina bilder och recept....























Julbord, ur lantliv.

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Härligt! det är underbart när man kan börja planera så smått..

MrsUniversum sa...

Ja tro det eller inte, jag börjar känna samma längtan till advent. Det måste vara ljuset, det måste vara mörkret...

Willy sa...

It is nice to think about advent,
kram Willy